PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

Dua remaja mengaku salah tanam bayi

 MUHAMAD SAFIUDDIN  mengaku bersalah mengebumikan mayat  bayi  lelaki yang baru dilahirkan di Taman Melaka Baru, Batu Berendam   pada  12 Mei lalu.
MUHAMAD SAFIUDDIN mengaku bersalah mengebumikan mayat bayi lelaki yang baru dilahirkan di Taman Melaka Baru, Batu Berendam pada 12 Mei lalu.


MELAKA: Dua pelajar belasan tahun mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas tuduhan mengebumikan mayat seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan, di tebing sungai berhampiran Taman Melaka Baru, Batu Berendam, dekat sini, pada Rabu lalu.

Muhamad Safiuddin Mohd Zahari, 19, dari Taman Melaka Baru dan remaja perempuan berusia 15 tahun didakwa melakukan perbuatan itu di tebing Sungai Malim, antara jam 12 hingga 12.30 tengah hari 12 Mei lalu.
Mereka membuat pengakuan bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Muhamad Faizal Ismail pada prosiding jam 3 petang itu.
Ketika pertuduhan dibacakan, Muhamad Safiuddin yang memakai baju berkolar merah kelihatan tenang, manakala remaja wanita yang memakai baju hijau sambil menutup kepala dengan tuala kecil berwarna biru, menggigil.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan, dibaca bersama-sama mengikut Seksyen 34 yang membawa hukuman penjara tidak kurang dua tahun atau denda atau kedua-duanya. Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Mahmoodah Abdul Latiff, manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Muhamad Faizal mengenakan jaminan RM2,000 kepada kedua-dua tertuduh dengan seorang penjamin dan menetapkan 17 Jun ini bagi menunggu laporan akhlak dan sosial daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Terdahulu, Mahmoodah menawarkan jaminan RM10,000 seorang dan penjamin bagi setiap tertuduh. Muhamad Safiuddin bagaimanapun meminta jaminan dikurangkan dengan alasan masih belajar dan meminta diberi peluang terakhir untuk mengubah diri. Remaja perempuan itu mengemukakan permohonan serupa dengan alasan masih belajar dan kini dibesarkan oleh ibu tunggal.
Akhbar semalam melaporkan mereka ditahan selepas ibu pelajar perempuan terbabit membuat aduan mengenai anaknya yang bersalin tanpa pengetahuan beliau pada awal pagi Rabu lalu. Bedah siasat mendapati bayi itu hidup dan cukup sifat ketika dilahirkan selain beberapa kesan lebam pada kepala.

Sumber Berita Harian

TINTA BICARA - WHO NEXT?
Regards


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


4 Dakwat Tumpah:

irsyad(ken) said... [Balas Komen Ini]

memang gilo!
mksdnye umo form2 lagi dak pompuan tu da reti buat.
ish3
dasyat dunia

NurSya said... [Balas Komen Ini]

hmmm..mak sndri pon xtau anak bersalin..smoge mereka dberi petunjuk dan hidayah..:)

Miss Izah Mohamed said... [Balas Komen Ini]

entah ape2 laa remaja sekarang..
lagi2 buang bayi.. lagi2 tanam bayi.. hurm

Anonymous said... [Balas Komen Ini]

urm,cian bby 2..kalo x nk x pyh lorh buang.. :)

Post a Comment

 Online User