PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

Alahai...telur tanpa isi bewarna kuning...

KUALA TERENGGANU: Seorang pemuda terkejut apabila telur ayam rebus yang dipotongnya tidak mempunyai telur kuning ketika membantu ibunya berniaga di Pasar Bukit Besar, di sini, semalam.
Keadaan menjadi kecoh seketika selepas kejadian pelik berkenaan diketahui peniaga pasar serta pelanggan gerai ibunya yang mengerumuninya untuk melihat telur berkenaan selain keletah beberapa individu yang menawar untuk membeli telur pelik itu.


Pemuda berkenaan, Muhammad Nor Firuddin Baharom, 21, berkata dia tercengang seketika apabila melihat telur rebus dibelah dua itu tidak mempunyai telur kuning sebelum kejadian pelik berkenaan disedari peniaga dan pelanggan gerai.


“Paling mengejutkan apabila segelintir pihak yang mengetahui mengenai kejadian itu tidak segan silu tawar menawar membeli telur berkenaan sehingga ada menawarkan RM500 untuk membelinya.


“Apabila ditanya faktor yang mendorong mereka menawarkan harga tinggi untuk telur berkenaan, mereka hanya memberi alasan ia boleh dijadikan ubat tanpa memberitahu jenis penyakit boleh dirawat menggunakannya.


“Memang pelik dan jarang berlaku telur ayam tanpa telur kuning, bagaimanapun saya menolak semua tawaran berkenaan kerana ingin menyimpannya sendiri tetapi tidak mengetahui kaedah yang boleh digunakan untuk memastikan telur rebus itu tidak busuk serta tahan lama selain meletakkannya dalam peti sejuk,” katanya ketika ditemui Harian Metro, semalam.


Muhammad Nor berkata, sepanjang membantu ibunya membungkus nasi lemak di warung milik mereka, dia tidak pernah menemui telur ayam tanpa telur kuning.


Justeru, kejadian itu sedikit banyak mengejutkannya dan ahli keluarga selain berpendapat telur berkenaan pasti diminati pengamal perubatan tradisional di negeri ini.


“Mungkin telur pelik itu bernilai bagi sesetengah pihak dan ia mungkin memiliki 1,001 khasiat yang tersendiri. Saya berasa bertuah kerana menemuinya dan akan terus menyimpannya untuk tatapan orang ramai,” katanya.

Sumber Harian Metro

Tinta senyum saja





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


6 Dakwat Tumpah:

Miss Izah Mohamed said... [Balas Komen Ini]

MAGIK JUGAK...

miMiE aZiMaSK ^V^ said... [Balas Komen Ini]

emmmmm memacam benda pelikkan skunk... umat akhir zaman.... emmm subhanallah..

// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //

Fara Dee Dilah said... [Balas Komen Ini]

kalau sy la, baik jual drpd dok jd perhiasan peti ais ..simpan pon kalo xtaw nk wat pe ngn telor tu pun xgne gak.

mahira oya said... [Balas Komen Ini]

pelik2 ek..
simpan utk tatapan ek..xde gambar ke..nk tgk gak dh kata tatapan org ramai..
saya lah antaranya..hehe

~cik tiram~ said... [Balas Komen Ini]

betul3 baek jual je..hihikk..:)

sweetie2010.blogspot said... [Balas Komen Ini]

sALAM,

macam-macam perkara pelik berlaku yer. Dunia dah akhir zaman agaknya.

Post a Comment

 Online User