PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

MUNGKIN HITLER ITU ADA BENARNYA....


Adakah kita sedar bahawasanya sejarah itu ditulis oleh mereka yang menang? seperti di uk? tok gajah adalah seorang pengkhianat negara tapi di malaysia kita menganggap beliau seorang wira mempertahankan negara betul bukan?Kita selalu terdengar bahawa german itu jahat nazi itu jahat tanpa kita mengkaji sejarah dengan sedalam

"Oleh kerana Amerika yang menerbitkan siri ‘Combat’ tersebut, maka digambarkan merekalah di pihak yang benar dan Jerman di pihak yang jahat. Alasan kejahatan tidak diketahui melainkan kerana hero yang ditabalkan berada di pihak tentera Amerika.

Demikianlah cara sesebuah filem mempengaruhi minda manusia, terutama kanak-kanak. Apabila masuk ke sekolah menengah serta terdedah kepada bahan bacaan yang berbagai, nama Adolf Hitler dan puak ‘Nazi’nya agak sinonim dengan Jerman di lintasan minda setiap kali perkataan Jerman itu disebut. Selain itu, tidak banyak maklumat tambahan tentang Jerman yang saya baca.

Sebelum saya sampai ke Jerman, seminggu lepas saya menghabiskan buku yang ditulis oleh Seymour Rossel yang bertajuk The Holocaust. Sebagai Yahudi, beliau memang membela Yahudi dan mengutuk Hitler habis-habisan. Beliau mengutip maklumat daripada Encyclopedia Judia mendakwa bahawa Nazi telah membunuh sebanyak 5,820,960 Yahudi terutama Yahudi Poland dan Rusia.

Saya tidak pasti sejauh manakah benar angka tersebut. Tapi yang pasti memang Hitler ialah seorang diktator yang sangat kejam. Membunuh dengan zalimnya bukan sahaja Yahudi, tetapi juga sesiapa sahaja yang menentangnya. Cara pembunuhannya juga begitu sistematik bagaikan kilang perusahaan yang teratur. Kekejaman itu tidak dapat diterima oleh sesiapa pun. Di Jerman sehingga hari ini kekejaman itu dikutuk oleh rakyat negaranya.

Namun, di samping kekejaman yang disandarkan kepada Adolf Hitler, persoalan yang patut ditanya, mengapakah kempen Adolf Hitler bahawa Yahudi adalah bangsa yang bahaya, telah merosak dan mengancam Jerman, mendapat sambutan ketika itu?

Ketika Hitler baru cuba muncul dalam politik Jerman pada tahun 1919, walaupun beliau seorang pemidato yang baik, beliau belum terkenal dan hanya beberapa orang sahaja yang hadir mendengar ucapannya. Namun selepas itu, apabila beliau membangkitkan dalam ucapan-ucapannya isu anti-semitic atau anti Yahudi, rakyat Jerman mula membanjiri ucapannya dan menyokong gerakannya membenci Yahudi.

Apabila Hitler dipenjarakan pada tahun 1923 selama sembilan bulan, beliau menulis bukunya yang terkenal Mein Kampf. Sejak awal penulisan buku tersebut, Hitler menegaskan bahawa penderitaan ekonomi yang dihadapi oleh bangsa Jerman yang ketika itu adalah berpunca dari kejahatan Yahudi. Perasaan kebencian terhadap Yahudi dihidupkan dalam buku tersebut.

Sebenarnya, Hitler bukanlah orang memulakan kepercayaan bahawa Yahudi adalah bangsa perosak. Pada 1542, pemimpin agung Prostestan Jerman, Martin Luther telah menulis tentang pembohongan dan kemerbahayaan Yahudi dalam bukunya Against The Jews And Their Lies. Pada kurun yang ke-14, Sepanyol dan Portugal memaksa masyarakat Yahudi hidup secara terpisah dari bukan Yahudi.

Pada 1516, di Venice, Itali, pihak Gereja Katholik memerintah agar dibina tembok mengelilingi penempatan Yahudi yang dinamakan dengan Ghetto. Yahudi tidak benarkan keluar pada waktu malam sehingga menjelang fajar. Masyarakat awam Kristian ketika itu percaya bahawa Yahudi adalah bangsa yang jahat dan beramal dengan ilmu hitam.

Pembinaan ghetto kemudiannya telah berkembang ke seluruh Eropah. Maka Yahudi Eropah dikepung disebalik tembok ghetto, atau pekan-pekan khas hanya untuk mereka. Mengapakah masyarakat Eropah ketika itu bersepakat mempercayai Yahudi adalah kaum yang jahat? Jawapannya, samada kepercayaan itu adalah khurafat, atau mereka mempunyai asas pengalaman dengan Bangsa Yahudi. Jikalau jawapannya yang pertama, Yahudi adalah memang bangsa yang teraniaya.

Jika jawapannya, Yahudi memang dalam sejarahnya telah merosakkan kehidupan manusia sehingga menjadi ketakutan kepada masyarakat Eropah, tindakan kejam atau rakus Adolf Hitler, sekalipun kejam dan tidak dapat diterima, namun ia secara tidak langsung mengurangkan jumlah kemerbahayaan Yahudi kepada masyarakat Eropah khususnya dan dunia amnya.

Apapun ceritanya, kesangsian pihak pihak Gereja Kristian telah lama berakar umbi, sehinggalah Yahudi kembali menipu Eropah pada hari ini. Lalu undang-undang Anti-Semitic dikuatkuasakan di Eropah, maka bangsa Yahudi mendapat kekebalannya di sini, terutama di Jerman ini.

Jika lihat dalam sejarah Islam, di samping menyedari tentang tabiat Yahudi, namun Islam tidak pernah menghukum mereka hanya kerana mereka Yahudi, tetapi menghukum berdasarkan tindakan mereka. Nabi s.a.w pernah mengizinkan mereka terus menetap di Khaibar yang subur. Namun mereka khianat, merancang dengan pihak musuh untuk menjatuhkan kerajaan Nabi s.a.w. Maka mereka pun diusir."


Petikan yang di petik dari Minda DrMaza

ini jelas menunjukkan apa yang sedang berlaku hari ini? adakah skarang kita terfikir ? lebih baik hitler kasi sapu semua? jangan lupa yahudi juga bersangkut paut dengan pegerakan freemason. John F Kennedy presiden Amerika Syarikat di bunuh apabila menyedari kuasa besar itu sebenarnya digunakan oleh yahudi dan freemason?

Wallahualam

TintaBicara





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


4 Dakwat Tumpah:

aimee said... [Balas Komen Ini]

Salamualaikum.

Sy pun pernah jgk baca buku gerakan freemasonry oleh Hj Nik Azran&Hj Mohd Mahadi. Dalam buku tu sebut Hitler tahu tujuan jahat orang2 yahudi ni sbb tu dia nak hapuskan semua.

Mrs Infinity said... [Balas Komen Ini]

salam..hubby penah kata kat noorfa yang dia sokong Hitler, pastu ade la dia story sket sal kisah Hitler ni..bg noorfa, mmg betul tindakan Hitler hapuskan monyet2 tu..menyusahkan hidup org..tp nak wat camane da ade dlm Quran yang makhluk2 ni mmg akan merusakkan dunia...wallahualam

Anonymous said... [Balas Komen Ini]

Salam.. nk tye sikit bley? sy pun gne template ni dkt blog sy.. tp knp tak ade ruangan komen mcm ni.. xbley nk klik " post comment"... kalau awk tahu.. email kt sy bley..
Arissajasmen@gmail.com

HEROICzero said... [Balas Komen Ini]

Orang ramai kata tindakan Adolf Hitler itu kejam. Ya, mungkin..

Saki-baki yahudi sudah cukup merosakkan dunia pada hari ini.

*Bayangkan jika peristiwa holocaust tidak berlaku, bayangkan Adolf Hitler tidak bunuh sebilangan besar yahudi ketika itu...

Sekarang, fikir2kan. =)

Post a Comment

 Online User