PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

KECEWA JUDI BERLELUASA

Assalamualaikum kepada semua rakyat malaysia

Saya bukanlah seorang ahli politik,minat politik mewakili mana mana pertubuhan cerdik pandai,ahli-ahli agama saya hanyalah seorang rakyat malaysia yang tiada hak untuk membuat dasar hanya boleh bersuara ,seorang belia berbangsa melayu dan seorang blogger picisan yg tidak lah sepopular mana

Di ruang ini saya ingin meluahkan rasa sedih kepada kerajaan Malaysia yg diterajui Dato Seri Najib sebagai perdana menteri kerana meluluskan lesen perjudian untuk piala dunia yang akan berlangsung. rujuk akhbar utusan melayu 13 May muka surat 25.

FAKTA

Y.A.B Dato Seri
Saya sedia maklum bahawa perlembagaan negara Malaysia yang tercinta ini memberikan kebebasan beragama dan mengamalkan agama masing masing mengikut kepercayaan masing masing.Jadi apakah Rasionalnya lesen perjudian ini di luluskan oleh Kerajaan Malaysia yang tercinta ini.Bukankah agama islam itu adalah agama rasmi Malaysia . Kenapakah sensitiviti rakyat Malaysia yang majoritinya beragama Islam tidak di jaga dalam kerajaan membuat dasar dan keputusan Saya amat sedih Sekali

Y.A.B Dato Seri
Mengikut laporan akhbar utusan malaysia lesen judi ini diberikan bagi mengelakkan pertaruhan haram yang mungkin berlaku, ingin saya melontarkan persoalan kepada cerdik pandai lagi bijak sana sejak bila Judi itu dihalalkan dalam Islam belum pernah lagi saya baca dalam mana mana Buku agama yg mengatakan ada judi yang halal
Saya amat kecewa.

Y.A.B Dato Seri
Mengikut laporan akhbar itu juga judi ini hanya di khaskan kepada orang bukan islam dan orang islam tidak dibenarkan berjudi.Nampak kebodohanya apabila kenyataan yang dikeluarkan sedemikian rupa? Sedang kan mana mana agama dalam dunia ini Mengharamkan judi. Jadi untuk siapakah yang mendapat manafaat dalam aktiviti ini persoalan demi persoalan yang akan timbul dalam keputusan ini. dengan penguatkuasaan yang lemah nombor ekor yang boleh di beli oleh semua masyarakat adakah kerajaan dapat mengawal orang islam dari berjudi? Akhirnya yang salah dan akan disalahkan adalah orang islam yg majoritinya melayu sebab membeli tiket judi itu
Saya amat kecewa

PENDAPAT.

Y.A.B Dato Seri
Dalam membuat keputusan kerajaan saya amat sedih melihatkan peranan menteri di jabatan agama islam,mufti mufti penasihat penasihat agama tidak bersuara dalam membantah keputusan kerajaan ini adakah berdiam diri kerana takut tergugat akan kedudukan masing-masing atau kerajaan tak pernah mengambil nasihat dari cerdik pandai sebelum membuat dasar

Y.A.B Dato Seri
Rakyat malaysia juga kebanyakanya pasti akan menentang keputusan ini kerana banyak perkara buruk yang akan terjadi dari kebaikan
saya amat sedih sekali
Menteri-menteri melayu islam berdiam diri mengelak dari membuat sebarang kenyataan
saya teramat sedih sekali kerana saya sebangsa dengan mereka
Di manakah dia pembuat dasar- dasar negara yang hebat dan bijak pandai

AKIBAT

Y.A.B Dato Seri

Percayalah selepas ini makin ramai mangsa- mangsa ceti haram akan tampil meminta bantuan bagi menghapuskan hutang yang mereka pinjam untuk berjudi
keluarga akan terabai maka menjadi konflik dalam akar sesebuah masyarakat.Maka habislah anak anak muda yang hilang kasih sayang akibat masalah keluarga

Y.A.B Dato Seri
Kafarah Allah juga akan diturunkan kepada negeri yg mana pemerintahnya menghalalkan judi arak dan riba maka beringat lah sebelum kene wahai kerajaan Malaysia
ya kita bukan Malaikat yang tak terlepas dari membuat kesilapan tapi dah bende yang memang mendatangkan manafaat kepada hanya segilintir orang sahaja pihak yang satu lagi akan rugi jadi haruskah kita teruskan keputusan ini

Semoga negara Malaysia yang mana status agama rasminya islam akan mengambil iktibar dari perkara ini sesungguhnya Judi arak dan riba itu haram disisi agama islam dan kepercayaan agama- agama lain jadi renungkanlah


TintaBicara
KualaLumpur

NotaKaki : Aku belajar di sekolah bahawa utusan melayu itu adalah wadah bangsaku yang bangkit menentang kerajaan british lalu bersama menuntut kemerdekaan
wadah bangsaku yang berani bersuara menentang ketidakadilah ia adalah utusan melayu iaitu utusan bangsaku bukan meloya dan berbagai-bagai aku harap tangan dan mulutnya tak di pasung sehinga tidak berani berbicara menentang ketidak adilah hanya seperti di ikat tali pada lehernya mengikut rentak gendang di palu
Assalamualaikum


Post ini telah di hantar ke forum@utusan.com.my pada jam 9.28pm hari ini
walaupun aku yakin ia takkan di siarkan kerana menyentuh sensitiviti kerajaan
aku telah melakukan apa yang aku termampu

BilaTintaBicara


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


0 Dakwat Tumpah:

Post a Comment

 Online User