PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

KENAPA KAU DERHAKA ANAK KU......

Di petik dari Emel Pembaca Harian Metro


SAYA terkilan dengan situasi seorang ibu yang dimaki depan khalayak ramai berdekatan bengkel membaiki kereta di Pusat Komersial Shah Alam pada minggu lalu.

Sepasang suami isteri bertindak memarahi dan memaki hamun ibunya hanya kerana ibunya berasa takut akibat kereta yang dinaiki mereka perlu menyusuri bukit untuk ke bengkel berkenaan.


Ibunya yang nekad keluar dari kereta itu dimarahi depan khalayak ramai sehinggakan wanita tua itu menggigil dan menangis ketakutan dan tidak dihiraukan anak mereka. Malah, pasangan suami isteri itu mencerca dan meninggalkan wanita tua itu bersendirian setelah kejadian itu dileraikan anggota polis yang bertugas berdekatan dengan tempat kejadian. Akhirnya, wanita tua berkenaan dibawa ke balai polis berdekatan oleh seorang peniaga yang berjaja di kawasan itu.


Orang ramai yang menyaksikan drama ‘anak derhaka’ berkenaan, terkesima dengan tindakan pasangan suami isteri itu sehingga ada yang merakam kejadian terbabit dan melahirkan rasa tidak puas hati dan marah dengan tindakan pasangan suami isteri itu di laman sosial, Facebook. Ia bertajuk ‘Kami benci pompuan gemuk dan suami dia yang maki mak dia di pusat komersial’ di bawah kategori minatan awam yang membolehkan sesiapa saja mempunyai akaun dalam laman sembang ini memberikan komen mereka.


Apa sudah jadi dengan manusia kini? Sudah hilang rasa hormat terhadap ibu bapa? Benarlah kata orang, seorang ibu mampu menjaga 10 orang anak, 10 orang anak belum tentu mampu menjaga seorang ibu. Sebagai seorang anak, menjadi tanggungjawab kita membalas budi ibu bapa yang bersusah payah menjaga kita daripada kecil. Hargailah orang yang tersayang, jangan kemudian hari nanti baru kita kesal dengan perbuatan kita sendiri.


VIDEO ini menceritakan detik yg berlaku dalam emel pembaca ini

P/s sekadar berkongsi maafkan kalau maklumat ini tidak benar


TintaBicara

Regards




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


12 Dakwat Tumpah:

bH said... [Balas Komen Ini]

ade mak dibuat nye gitu..untung mak die tak buang mase baby dulu

Asyraf Hamasaki said... [Balas Komen Ini]

skarang ni mcm mcm bleh jadi..

NARDtheNERD said... [Balas Komen Ini]

ish ish ish...

kacang said... [Balas Komen Ini]

huhu.
macam macam skunk nie.
iskk.
iskk=(

relevan said... [Balas Komen Ini]

Anak derhaka macam si Tanggang atau pun Malin Kundang sudah bertambah tambah dewasa ini.. Konflik jiwa yang semakin melanda..

safiyyahosman said... [Balas Komen Ini]

gila kahapa..
org makin dewasa mkin ada akal.
nih mkin dewasa makin bodo..
haissshh..
xpatut gila..

Roronoa Zoro said... [Balas Komen Ini]

subhanallah.. duania makin dkt kiamat =(

»Mrs Bintang« said... [Balas Komen Ini]

Simpe jew..
Derhaka ngn mak bapak ni xberkat hidup..

Nuraisyyah said... [Balas Komen Ini]

hmmm..smoge kte tdak tgolong dlam kalangan anak2 yg derhaka..aminn..:)

Asyraf Hamasaki said... [Balas Komen Ini]

aku yg tak bleh terima tu sampai orang tua tu menitis air mata beb
mmg tak bleh terima sangat sangat

[[iidyLL_iceneSS]] said... [Balas Komen Ini]

tersentuh ht sgt2 bl mak cik 2 menitis airmata..

sophie said... [Balas Komen Ini]

ada baca pasal nie..Haish..orang dok smbut hari ibu dia g marah mak dia lak..Gila2

Post a Comment

 Online User