PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

Remaja tunjuk lokasi budak dikebumi hidup-hidup

 PENDUDUK, Siti M Sarip, menunjukkan tempat   bayi ditanam di  tebing Sungai Malim, Taman Melaka Baru, Batu Berendam,   semalam.
PENDUDUK, Siti M Sarip, menunjukkan tempat bayi ditanam di tebing Sungai Malim, Taman Melaka Baru, Batu Berendam, semalam.


MELAKA: Polis menahan dua pelajar berusia belasan tahun, selepas disyaki terbabit menanam hidup-hidup seorang bayi yang baru dilahirkan di Taman Melaka Baru, Batu Berendam, dekat sini, pertengahan minggu lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah berkata, kedua-dua remaja itu ditahan sejurus selepas ibu pelajar perempuan berkenaan membuat aduan mengenai anaknya yang bersalin tanpa pengetahuan beliau, pada awal pagi Rabu lalu.
Katanya, sejurus penahanan itu, pelajar lelaki dipercayai pasangan remaja yang bersalin itu membawa polis ke sebuah lokasi berhampiran sungai di taman berkenaan, bagi menunjukkan tempat bayi berkenaan ditanam.

“Polis menemui mayat bayi ditanam itu berhampiran sebatang sungai, dipercayai dilahirkan pelajar perempuan itu pada kira-kira jam 4 pagi.

“Mayat bayi itu kemudian dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat dan hasilnya mendapati, bayi yang cukup sifat itu masih hidup ketika dilahirkan selain terdapat beberapa kesan lebam di bahagian kepala," katanya pada sidang media, di sini, semalam.

Mohd Adnan berkata, kejadian pelajar perempuan itu melahirkan anak hanya disedari ibunya selepas menemui pelajar itu dalam keadaan berlumuran darah, sejurus pulang dari tempat kerja pada hari berkenaan.
Katanya, tidak berpuas hati dengan penjelasan diberikan anaknya, ibu pelajar itu membawa anaknya ke sebuah klinik berhampiran untuk pemeriksaan lanjut.

"Doktor yang merawat beliau memaklumkan kepada wanita terbabit, anaknya itu baru bersalin. Ini menyebabkan beliau terkejut dan kemudian bertindak membuat aduan polis pada hari sama. Susulan itu, seorang lelaki dipercayai pasangan anaknya ditahan untuk siasatan lanjut," katanya.

Mohd Adnan berkata, kes itu kini disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan Kelahiran
Sumber Berita Harian

TintaBicara - SELAMAT HARI BELIA? BELIA PEMANGKIN KEMAJUAN NEGARA :-)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


7 Dakwat Tumpah:

hudamcgyver said... [Balas Komen Ini]

huish~ mak sendiri pon tak pasan anak preggy.
dunia akhir zaman~

hackerss said... [Balas Komen Ini]

ya allah kejadian tu dkt gak ngn umah kt mlk huhu.sng je buang tanam bayi. Kite nie lum ade rezeki nk zuriat tp org yg dah dapat baby pula snggup jadi pembunuh.kenapala kejam sngt2!

SI Gadis said... [Balas Komen Ini]

muda2 dh hilang peri kemanusiaan..bayi tu x berdosa lngsung...

Unknown said... [Balas Komen Ini]

Ya Allah, teruknya budak2 zaman sekarang…sian baby tu lebam..agaknya sebab kena cangkul kot? :'((

akuvision said... [Balas Komen Ini]

lali dengan kes2 sebegini!, umat akhir zaman yang mengaku islam namun cara hidup orang jahil!

NurSya said... [Balas Komen Ini]

hmmmm..sangat menyayat hati..smoge ibu baby tue dpt hidayahNYA..hmmm..:)

ERSHAD said... [Balas Komen Ini]

Pelik tol, mak dia x perasan ke perut membuncit tue..

Post a Comment

 Online User