PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

Dulu Jepun ada Kamikaze Sekarang Iran Pun ada Jugak



Masa perang dunia dulu kemenangan jepun adalah di capai bedasarkan keberanian pejuang pejuang askar mereka sanggup mati demi maruah negara walaupun misi mereka menjajah dunia itu agak kejam sebenarnya kan?



Skarang IRAN pulakTentera Laut Iran membina lebih 9,000 buah bot laju 'berani mati' yang dilengkapi bahan letupan untuk tujuan merempuh kapal-kapal musuh, lapor sebuah akhbar semalam.

Sebuah bot laju itu yang sepanjang enam meter, berupaya membuat lubang berdiameter lebih tujuh meter apabila ia melanggar kapal perang musuh sekali gus menenggelamkannya.

Kira-kira 30,000 kapten 'kamikaze' telah dilatih untuk mengemudi bot-bot laju itu yang kini meronda perairan Teluk Parsi manakala pemerintah Iran merancang untuk membina sejumlah 15,000 bot tersebut.



Akhbar The Sun mendedahkan strategi perang kamikaze Iran itu didedahkan baru-baru ini oleh seorang bekas jurutera tentera Iran yang belot dan melarikan diri ke Britain.

"Mereka mahu saya membantu membina armada besar bot berani mati. Ia amat mengejutkan," katanya.

Iran mencetuskan kemarahan Barat kerana meneruskan program nuklearnya yang menurut pemerintah bertujuan untuk menjana kuasa elektrik negara.

- Tapi sayangya yang pecahkan rahsia orang sendiri jugak kan? sedih sedih







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


3 Dakwat Tumpah:

Farra Zulkarnain said... [Balas Komen Ini]

urm , macam - macam laa sekarang ni. naik takot plakk. mana laa tao kalau kalau negara kita ni kne sekali , macam mana eh ?? ;))

Seri Bahasa said... [Balas Komen Ini]

inilah tabiat orang islam, wang ringgit sanggup gadai kepercayaan negara. selama negara islam tak bersatu selagi itu mereka akan sentiasa di tindas. malaysia belum kena giliran sbb tu asyik sokong amerika sekarang.

DeCrewz said... [Balas Komen Ini]

Kalau serang malaysia nih, abish.. M'sia ni skali tabur nuklear je da lupus dari muka bumi...hu3

Post a Comment

 Online User