PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

Selamat Tahun Baru 2011 - Minggu Pertama @ Langkawi.....


Assalamulaikum

Masih tak terlambat lagi utk diri ini mengucap selamat tahun baru kepada SAHABAT rakan teman dan taulan serta pembaca pembaca bila tinta berbicara ini.
Alhamdulillah berkat usaha dan doa sama sama kita akan menjalani 2011 ini dengan lebih bermakna :-)

Just nak sharing sikit pengalaman sambut new year tahun ni. :-)
Tahun ni bila tinta bicara menongkah arus ;-).Tidak lagi terlibat dalam operasi cegah maksiat di KLCC tak terlibat lagi dengan duduk di rumah bersengkang mata di TV dan juga tak terlibat lagi di surau utk bacaan doa selamat :-(.


Jadi tahun ini penulis bersama beberapa orang rakan telah berjalan (motor) beramai ramai ke dataran. Tujuan nya adalah untuk merasai sendiri bagaimana situasi suasana mereka yang di gelar "samseng" jalanan menyambut tahun baru ( Kadang kadang kita memang tak boleh nak kutuk or kritik semata mata kita kena jadi sebahagian dari mereka untuk merasai apa yang mereka rasa tak gitu)

Perjalanan yang dimulai dari restoran "KAPAL" KG Baru KL pada jam 11.30 malam menuju ke dataran merdeka Jalan memang sesak,sekatan jalan raya oleh pihak berkuasa di mana mana,mereka mereka yang bermotosikal berkereta berjalan kaki pun bersepah2 new year la katakan. Kalau maal hijrah tak begini pun haha.

Tepat je jam 11.45 malam kami dah amik "pot" kat atas jambatan yang menghala ke dataran tengok dari atas je untuk mengelakkan sekatan jalan raya kekecohan dan berbagai bagai lagi la katnya
nah gambar :-)



Maaf gambar kabur atas motor la katakan. :-) Meriahkan tapi biasalah dalam sekapal ramai ramai ni mesti ada 10 20 orang yang buat taik bakar bakar jalan konon2 mereka yg terhebat. Sebenarnya anak anak muda ini hanyalah mereka yang masih perlu dibimbing memang la masing masing dah tau baik buruk tapi kebebasan yang mereka pilih kan semoga mereka ini akan jugak berubah satu hari nanti :-)

Ada antara mereka lepasan ijazah,diploma spm kerani professional tapi tetap keluar bermotor sebab nak amik suasana malam new year :-)

Cakapbanyak pun tak guna 5 minit pertunjukan bunga api di dataran merdeka yang sememangya meriah dari atas ni kami boleh lihat dari berbagai bagai sudut bunga bunga api persembahan malam itu ;-0






Selepas je habis bunga api semua cabut dari kawasan kejadian haha kami takmo terjebak dengan kes kes malam new year ni nanti naya je kena tolak motor masuk balai saya tak salah pak kami cuma nak rasai kemeriahan tahun baru je heheh so lokasi seterusnya adalah uptown damansara untuk makan makan ini dia :-0









Antara kami kami yang sopan lagi sempoi  hahah kami tidak melangar sebarang undang undang ye lampu merah pun berhenti :-) ok la coretan tahun baru sudah pun di selesaikan di sini bila tinta bicara ingin mengambil kesempatan untuk mendoakan yang terbaik dan yang tercemerlang bagi semua kawan dan sahabat serta pembaca bila tinta bicara :-) ketatkan jaringan ukhwah di alam maya ni :-)



Oh langkawi? hahah besok bila tinta bicara akan ke langkawi utk tahun ke3 atas urusan kerja yowh haha Saya dengan ini berjanji utk update tiap tipa malam sebelum tidor ok tak heheh cuma blog walk je terpaksa tanggu sebab tak der brodband ada wifi free je hik2 :-) Doakan keselamatan saya ye

Will be at LCCT by 8am tommorow morning la :-) Good Nite Assalamulaikum

eh lupa na bagitau gambar I takder dalam post ni ok mcm biasa "cemera" men dan tukang cerita jep :-)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


7 Dakwat Tumpah:

hanaahmad said... [Balas Komen Ini]

p Langkawai jgn lupa ole2 cokelat utk sy yek! haha

blog-tips-kurus said... [Balas Komen Ini]

ni sempat sampe LCCT tak? semoga selamat pergi balik ya:)

emieysandra said... [Balas Komen Ini]

oo..ehehe
slmt bekerja :)

myoliza said... [Balas Komen Ini]

happy new year,Asy,..moga tahun baru,azam pun baru ;D

aima said... [Balas Komen Ini]

meriahnya

sayaidaydotcom said... [Balas Komen Ini]

wahhhh,,hepi new year :)
cantik bunga api kan,,
kAT i-city ari pon jaln jammm gila

Yuni Aisyah said... [Balas Komen Ini]

wah asy cuti thn bru kat langkawi..syok btol...hheehe

Post a Comment

 Online User