PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

Tahun Akhir - Akhirnya

Alhamdulillah, Minggu depan aku akan hadapi dua lagi peperiksaaan iaitu kertas Strategic Financial Management (SFM) dan juga Finance. Be a final year student, with a position in an Audit firm is not a simple task, tak percaya tanya kawan kawan yang pernah dan ada pengalaman buat pengajian luar kampus ataupun pengajian jarak jauh.

Kami juga tak terlepas dari tugasan tahun akhir, test dan lain lain cobaan, malah lebih hebat dari pelajar sepenuh masa kerana tak senang untuk satu kumpulan bertemu dan membincangkan idea tugasan. Ada yang kena jaga anak, yang baru kahwin dan yang bujang macam aku.

For the past 3 year memang oh sem sungguh tak percaya dah masuk tahun ke tiga aku berbuka puasa dengan rakan kelas aku tahun ni agak lebih bertuah ada orang belanja selalu ketika berbuka terima kasih Nadirah Ahmah, yang dah 2 tahun selamat menjadi isteri orang.



Berbalik kepada tugas seorang pekerja swasta, yang pernah bekerja dengan syarikat audit dan akaun mereka akan tahu bulan 6 ni bulan palinnng sibuk, malah tak cukup tangan, bayangkan dengan tugasan di pejabat dan juga tugasan di kelas boleh semak otak kan hehehe.



Berat sokmo, tapi seronok sangat, tahun ke empat dah aku menimba pengalaman di alam pekerjaan swasta, tak sabar nak habiskan ijazah sarjana muda dan sambung kepada Ijazah seterusnya menjadi tenaga pengajar di kampus. Boleh berkongsi hiruk pikuk dunia pekerjaan sebenar kepada anak melayu kita bukan ? Coming soon is my exam minggu depan selasa dan khamis memang tak raya sakan la jawabnya ni exam docket aku


Wish me a very good luck biar raya tak sakan asal dapat gengam ijazah yang di cari cari haha
jadi kepada yang ada peluang untuk sambung belajar tanpa perlu fikir untuk sara keluarga, grab your oppurtunities, gunakan sebaik baiknya. Esok dan seterusnya adalah study group glad dapat cuti start Esok sehingga seminggu selepas raya

Seronok dapat menulis balik, biar tak ramai pembaca, asal dapat mencatat sedikit pengalaman untuk di kenang kemudian kan

Wasallam






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


8 Dakwat Tumpah:

nana aziz said... [Balas Komen Ini]

good luck k dear..i pon baru je tamat degree n insyaallah akan further master bulan sept ni..remember that, hardwork will definitely be rewarded! the rest is believe in yourself :)

BTS said... [Balas Komen Ini]

gooddd luck!

cik panadol said... [Balas Komen Ini]

good luck bro... :)

wunny said... [Balas Komen Ini]

all the best for your exam ya. :) kita ni pun sept ni baru nk masuk alam degree. hehe

Asyraf Hamasaki said... [Balas Komen Ini]

@Nuramalina Aziz tak bleh view ur profile la

Asyraf Hamasaki said... [Balas Komen Ini]

@blogtilldrop tq bro

.::: Princess MOMOY :::. said... [Balas Komen Ini]

gud luck
salute dengan dear
bukan senang nak keje then study lagi
apa pun buat yang terbaik ok
gambatee fighting !!

Unknown said... [Balas Komen Ini]

Assalamualaikum .. akak ... akak dulu course apa? diploma in accountancy ke? Saya baru plan nak sambung sarjana muda perakaunan this september.. Banyak saya nak tanya dengan akak. Boleh tak akak add saya di fb? Nanti saya approve. terima kasih akak.. Terimakasih banyak-banyak.. itupun kalau akak berkesempatan lah ya.. saya tak memaksa. saya cuma berharap dapat sedikit ilmu dan pengalaman daripada pakar yang dah melalui kehidupan belajar melalui PJJ..

FB : am_irasy10@yahoo.com.my

Post a Comment

 Online User