PENAJA - IKLAN BERBAYAR



Sila click pada ruang yang kosong atau Email Kepada BilaTintaBicara@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut

Baik Ini Serius ........Wacana sebuah realiti dalam Kehidupan.




Assalamualaikum
agak lama aku tidak menulis bukan apa,kerja dah la bertimbun masing masing dah kejar submission ccm dateline dan juga tax dateline maka jadi la kami seperti kambing di kejar harimau belari tak cukup tanah lari dan terus belari hahah

Sebenarnya aku dah terjebak dengan sahabat blogger :-) platform baru untuk blogger memang meriah dan hangat tapi bila tengok- tengok balik memang tak boleh nak follow sebab al maklumlah bekerjaya bila senggang je jengah-jengah adik angkat aku pulak tak habis habis ceramah suruh aku letak titik bila menaip. Baik sekarang aku dah amalkan puas?.

Baik sebelum meracau dengan lebih dan lebih aku nak tarik perhatian semua blogger blogger yang mana kebanyakannya adalah anak melayu bergelar pelajar suri rumah suami abang kakak adik dan bagai lagi la.

Ok fine jangan bersikap racist sila baca dengan hati yang terbuka dan aku juga bukan mendedahkan keaiban bangsa sendiri sekadar mengejutkan diri aku dan juga rakan rakan yang mungkin masih tertidur.

Seperti mana yang kalian tahu cuti CNY memanglah lama seminggu katanya sebab ramai yang ambil cuti tambahan, adakah kalian perasan? perkara yang lebih penting
teruataman di KUALA LUMPUR mungkin juga negeri lain. HAMPIR KESEMUA KEDAI TINGKAT BAWAH DITUTUP BUKAN? kerana apa kerana kaum mereka ini gigih bekerja dan menguasai ekonomi kita? tak ke terkilan dalam 5 blok bangunan perniagaan semuanya ditutup?
APA MAKNANYA?

Di pasar pulak macam biasa stok barang basah dan makanan akan berkurangan katanya permintaan melambung lambung tapi sedarkah kalian bahawa MELAYU itu hanyalah mereka yang berkerah keringat di ladang memerah hasil bumi tetapi hasilnya diraih di bawa dan diedar kan OLEH?

Apabila peraih berbangsa mereka cuti maka? tiadalah hasil yg diraih untuk di bawa ke kedai? apabila pengankutan yang di kuasai mereka pun bercuti "bos makan besar" maka tiada jugalah yang boleh di hantar? tiada bahan dan tiada hantaran bukankah itu satu kombinasi yang cukup kuat untuk menundukkan kita?

Pasar raya besar juga begitu T , G ,C J, (awalan pasaraya berkenaan) masing masing licin.....dan tiada penghataran baru sebab MEREKA bercuti...betapa lemahnya kita di negara sendiri? sumber makanan harian? barangan peribadi? barang keperluan di kuasai sepenuhnya oleh mereka?.....

Bayangkan sekiranya persatuan mereka berpakat dan memboikot dari mengeluarkan barangan atau membawa barangan? kemana kita nak buat akhirnya?

Pesan aku kepada Tokoh pemimpin PKR BN UMNO bagai yang bangsanya melayu dan agamanya "ISLAM" sudah sudah lah tu bertikam tikamanya antara masing masing demi kuasa politik...sedarlah tiada apa yang sebenarnya milik kita di BUMI TERCINA ini selain politik...yang lainya? semua milik mereka.... masih tidak sedar? Kena tengok cerita Shaolin yang hangat di tayangkan di pawagan...bangsa saling berbunuhan orang asing bergelak tawa di belakan sambil membedil meriam...

Zaman kini? sama tapi tak serupa bukan?
Jom layan video WARISAN ni kita lihat anak anak muda yang bakal jadi pelapis negara kita.
Jangan kita MEREMPAT di negara sendiri....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


1 Dakwat Tumpah:

kaizen shinobi said... [Balas Komen Ini]

cafe ngan kiosk aku cuti semasa CNY. tension aku...

macam diorang jeh yang sambut... kita sambut raya, cina relek jeh bukak kedai, diorang lagi untung, kita dok beli... ape kne orang melayu sekarang nih aku tak tau la...

otak pikir nak cuti3,... cina pikir untung3... diorang raya, kita yang susah, kita raya diorang gembira..

Post a Comment

 Online User